Fredag!

Ännu en dag som man helst hade velat ligga kvar i sängen!

Började den här dagen med ännu en Engelskalektion på 2 timmar och 40 minuter. Helt okej var det faktiskt trots att vi jobbade med grammatik. Tiden försvann verkligen och det är något som uppskattades. Vi började med att göra en diagnos på 72 "frågor". Hur ska jag uttrycka mig korrekt? Det gick åt helvete rent ut sagt. Jag kan verkligen inte haft mer än 5 rätt och detta är ingen underdrift. Yikes. Detta rättade vi sedan och ja, det gick ju inte bra för mig. Det kändes som om jag satt och ändrade på varje.
Bensträckare på 5 minuter.
Jag rörde mig inte ur fläcken utan jag valde att läsa i Dracula under dessa 5 minuter. Annars blir det väl att jag knappast rör boken. Aja, de 5 minuterna gick snabbt och sedan delade hon ut grammatikböcker vi ska jobba i. Vi fick börja med en gång eftersom vi skulle vara klara med de 8 första "delarna" (2 sidor/del) den här veckan. Jag hann att börja på andra delen innan hon skulle börja gå igen lite saker som hade med grammatik att göra. Därför var det bara att ta hem för att jobba senare med de sista delarna. Medan hon gick igenom antecknade jag som en tok. Jag tror att jag kommer ha nytta av dessa anteckningar för att faktiskt komma ihåg och förstå varför det är så. Därefter var lektionen slut.

Lunch.

Första idrottslektionen med ny lärare. Självklart hade man med sig idrottskläder och hade bytt om när läraren sedan sa att man inte behövde det den här lektionen. För i helsike... Aja, att visa framfötterna är alltid bra. Det enda som hände var att han pratade om allt som skulle hända under lektionerna och etc etc. Måste säga att han verkar super för han har en härlig humor. Nu kommer jag inte ihåg exakt vad han sa, men jag tycker det var förbannat kul. Något i stil med: "Vissa kan tycka att fotboll är Tjo! *lyfter armarna* och andra ber om en snara och går någon annanstans." Lite fräckt kanske men det lät kalas när han sa det. Sedan gav han också oss en läxa som vi skall ha gjort till nästa lektion. Vi ska planera 3 idrottslektioner åt oss själva, en måste vara kondition. Sedan ska vi utföra en av dem nästa gång. Jag funderar starkt på att välja att springa en sväng. När han var klar väntade vi ett slag för Flii och Emma skulle prata med läraren om något mer privat. Tihi.

Första textlektionen! 6 pers är vi i gruppen! Haha, härligt egentligen då jag inte är så mycket för större grupper. Dessutom kan det bli härligt med mer lugn och ro. Bosse var som han brukar vara och jag hade väl inte förväntat mig annat. Pratade en massa om både det ena och andra, inte kommer jag ihåg ett piss av vad han sa. Haha. Han delade ut 2 papper med lite text på som vi skulle "arbeta" med. Det hade i alla fall med Etik att göra och vi skulle diskutera utifrån de exempel som fanns om man bl.a. borde skriva ut namn i en artikel och etc etc.
20 minuter rast.
Varken Flii eller jag lämnade rummet utan vi satt alltså kvar. Jag bytte ut min plaststol mot en fåtölj. Verkligen härligt att Text är så fritt som det är haha. Kollade som vanligt Aftonbladet och hittade en artikel som gjorde min dag. En 32-årig man hade försökt sno en 79-årig dams väska men fick istället stryk. Hjärnskakning, sprickor i revben och en bruten arm slutade det med. Till och med Bosse tyckte att den artikeln var för härlig. :) Sedan efter rasten diskuterade vi dessa exempel. Jag hade väl själv inte så mycket att säga, utan jag inflikade då och då när jag faktiskt hade något på tungan. Lektionen slutade med en liten diskussion om Anorexi.

Jag hade funderat på att ta snabbussen hem, men jag hade aldrig hunnit med den så jag valde att vänta med Flii vars buss gick 20 i 6. Eftersom hon skulle komma hem sent behövde hon äta så vi traskade bort till McDonalds. Jag säger bara det, fy tusan vad hon saltar stripsen. Haha ;). Därefter satte vi oss i parken som ligger mellan hållsplatsen centrum och busstorget. Där satt vi resterande tid. Flii läste upp sin Engelska Irlandstext och jag tränade muntligt på min bokredovisning jag ska göra. Måste jag påpeka att det inte lät så seriöst? Därefter lekte Flii med min mobil och jag satt och glodde igenom en spellista hon hade på sin mp3. Hon kunde faktiskt vad alla hette utantill. Halv 6 gick hon ned till busstorget för att ta sin buss och jag traskade till centrum för att ta min buss. c:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0