Foto.

Usch, vilken onsdag? Börja klockan 8 med en 4 timmar och 50 minuter lång Fotolektion. Som tur är har Flii det också så man överlever väl, antar jag.

Som vanligt gick läraren igen kursplaner och vad man ska uppnå för mål. Därefter fick vi nappa åt oss en massa papper om både det ena och det andra. Efter det, fick vi en uppgift vi skulle hålla på med under lektionen. Vi skulle skriva om en känd Fotograf. Vi fick ett papper med uppgiften och två olika listor på fotografer. En med svenska/folk från Skandinavien och en med internationella. Jag valde Gunnar Smoliansky. Bara att googla fakta om honom och sedan välja ut 4-6 bilder han har tagit, vilka man skulle analysera. Synd att jag inte tog den gubbe Flii tog, han hade tagit en bild jag tycker är helt awesome!

Under dessa 4 (nästan 5) timmarna hade vi självklart både en fikarast på 20 minuter och lunch på 40.

Efter fotolektionen hade vi Mulitmedia, med andra ord, ännu mer dator! Haha och usch och huvudvärk och allt det där. Än en gång pratade han en massa och vi fick också en planering om vad vi ska göra under alla lektioner. Sedan visade han en massa saker han hade gjort i Photoshop och som han sa att vi också skulle få göra. Jag vill med vara bra på Photoshop... Aja, efter det sprang han runt med ett USB med en massa filer vi skulle kopiera över till vår speciella Mulitmediamapp. 10 - 15 minuter rast och Flii, Emma och jag sprang ned en stund till cafeterian. Upp igen sedan och få lägga över filerna till mapparna. Läraren pratade lite till och helt plötsligt fick vi sluta. 50 minuter för tidigt. Wooooow. Jaja, han tyckte inte det var lönt att vi började Photoshoppa under de minuter som var kvar, så var det.

Tog bussen fem över halv (dock kom den tjugo i) hem för att vara hemma en timme. Därefter skulle jag till stallet. c:

Notis: Nu ska jag ta mig tiden att skriva 2 tidsinställda inlägg för att uppdateringen inte ska suga idag och bli otrolig imorgon. 

Kom ihåg: Skriv ett inlägg om förbannade Bussregler och presentera Odette i ett inlägg imorgon!


Foto: Henri Cartier-Bresson [Det var denna bild jag menade! Jag dör varje gång jag ser den! Haha]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0