Favorit?

Bara för att jag är hemskt efter och vill ha något att uppdatera om så... ;)

Jag brukar inte vara så hemskt mycket för Melodifestivalen, men jag har kollat de två senaste åren i alla fall. Oftast tänker man "va i helvete är det här för något?" så fort någon skum låt kommer ut. Ofta med andra ord. Fast man hittar sig någon favorit i alla fall bland alla bidrag.

I år kan jag inte riktigt välja ut vilken som är min speciella favorit. För jag har nog två stycken. Så jag har två favoriter i år! 8]

The Moniker - Oh My God
Hur kan man inte bli glad av den här låten? Jag tyckte om den från första stund och den får mig alltid att le. Själva framträdandet gör nästan hälften. Jag kan inte tröttna på att se det om och om igen. Jag var lite :/ mot att han först bara kom till andra chansen. Sedan blev jag 8o 8D över att han faktiskt gick vidare till finalen. Slutligen blev jag 8''''''''D över att han faktiskt kom 3.a! [dock förtjänade han att vinna :c]




Christian Walz - Like Suicide
Förbannat fin låt om man faktiskt tar sig tid att lyssna! Jag tror tyvärr att titeln dömde ut den, men fan att folk ska vara så överkänsliga kring självmord. Blaha blaha blaha. Den här låten är känslosam och ska man vara så förbannat känslig så tror jag inte riktigt att man kan förstå det han vill förmedla. Tragiskt. Den hade verkligen förtjänat en placering i finalen. Jag blev riktigt, riktigt ledsen över att han inte ens gick till andra chans. :'''''''c Oavsett vad så är detta en klar favorit. 



[Den är faktiskt bättre live :')]

Vilken var eran favorit? 8] *nyfiken -w-*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0