Campari!


Campari, Född 2002, Svenskt Halvblod, Valack

Efter hur jag har lärt känna Campari så kan han vara högst irriterande. Då menar jag att så fort man råkar stå utanför hans box drar han bak öronen, börjar sparka och försöker skrämmas. Så fort man har kommit in till honom slår han om helt. Då är han världens lilla gullegris. Väldigt snäll att sköta om och sadla. När man ska tränsa kan han vara lite jobbig, han vill inte alltför gärna få bettet i munnen. Efter lite trugande så går det dock.

I ridningen så kan han vara snäppet lat. Han lyssnar bra på hjälperna och är väldigt duktig i dressyr. Som jag har märkt så är det lätt att känna av vissa skillnader på honom när han faktiskt jobbar. Till skillnad från de andra hästarna så lär han verkligen en när man gör "rätt" så att säga. Helt klart en favorit i dressyren! Personligen har jag aldrig hoppat honom men som jag har sett så hoppar han som de flesta. Det kan väl hända att han stannar någon gång men för det mesta hoppar han det som finns. Ibland händer det att han kör lite korsgalopp precis innan hindret och då kan språnget bli lite konstigt. Att rida ut på så är han relativ. Trygg i skritten och i traven kanske man måste ligga och lura lite. I galoppen sedan är han bara en pain in the ass. Han kan sticka när han känner för det. Det har jag personlig erfarenhet av.

Detta är vad jag har lärt mig om honom genom fysisk närvaro. :)

Klrk's beskrivning av Campari:


Jag heter CAMPARI
Jag är snäll att sköta om och att rida. Jag kan vara lite nafsig, så ge mig inte godis ur handen. Vid ridning kan jag vara lite lat, så här får man jobba lite. Jag är duktig i både hoppning och dressyr.
Glöm inte mina benskydd som jag ska ha vid ridning.
Jag vill bära max: 90kg

Mer att veta om Campari:
Kom till KLRK april 2009. Hoppade knappt ett hinder när han kom (hans pappa är en väldigt duktig hopphäst).


E: Cagliostro
EE: Calando I
EU: Zilia

U: Portia
UE: Pontus
UU: Sihaya

Några bilder på Campari:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0