Bussvett!


[busstidningen]

Nu tänker jag tala ut om allt som rör sig i mitt huvud om bussar, eller ja folk som åker buss.

  • Snälla, varför kan inte folk ge fan i att ha knäna på sätet framför? Visst okej, jag har också knäna på sätet framför ibland. När det INTE sitter folk där alltså. Självklart tar jag ned dem när någon sätter sig på det sätet. Detta gör inte alla. Jag vet inte hur ofta jag känt knän i ryggen och lika ofta har personen inte kunnat sitta stilla så de har i princip sparkat på mitt säte. GE FAN I ATT OCH VISA RESPEKT. Jag får ont i ryggen av att ständigt känna knän i den. Det är bara respektlöst mot andra att man måste sitta och knäa på säten där det sitter folk. Jag blir lika arg varje gång.

  • Väskan längst in, sig själv på yttersta sätet och man flyttar inte in när man ser att bussen börjar bli full. Lika respektlöst är detta och väldigt egoistiskt. Ärligt talat, så gör man inte. Beter man sig så när man är över 10? Skulle inte tro det. Jag sätter mig alltid på innersta sätet och bruka lägga väskan på sätet bredvid. Självklart tar jag undan den om någon skulle vilja ha det lediga sätet bredvid mig. Jag tycker inte om främlingar, men det är en självklar sak att göra eftersom knappast någon äger bussen. Visa mer respekt för medmänniskorna som kanske inte tycker om att behöva stå upp hela vägen in till stan.

  • Att föra en jädra massa liv är inte okej. Inte på en buss där det finns en massa andra människor också. Det är jobbigt, respektlöst och väldigt, väldigt irriterande. Kanske ska jag nämna att det är huvudvärksframkallande också? Det är inte alla som är intresserade av att höra era samtal, speciellt inte jag. Man behöver inte prata hur högt som helst, utan det går att prata i en normal samtalston också. Hur ofta händer det inte att jag hamnar precis framför någon som i princip skriker hela tiden? Jag försöker lyssna på musik under bussfärden och vill inte ha en massa störande ljud runt omkring. För att förtränga allt skrik (som ger mig huvudvärk) måste jag höja volymen. Något jag inte uppskattar. Trots det HÖR JAG DEM FORTFARANDE genom musiken. För i helvete, visa respekt! Att spela musik i en buss är verkligen inte okej! Headset eller inte alls tack!

  • Tryck inte på Stopp om du inte ska av. Att bussen stannar i onödan på vissa busshållsplatser är både onödigt och hemskt irriterande. Folk som tycker att detta är kul är säkert inte speciellt gamla till sinnet. Oftast tar detta också onödig tid med dessa stopp som det inte borde ta. Så ge fanken i stoppknappen om du inte ska av!

  • Rök inte vid en busshållsplats! Stå i så fall en bit bort om man tvunget måste röka innan man kliver på. För mig är det bara äckligt och jag far illa av den förbannade röken. Det är säkert andra icke-rökare som inte heller tycker det är kul att behöva stå i äcklig röklukt medan man väntar på bussen. Tänk lite på folk runt omkring som inte röker. Hur kul tror ni att vi tycker att det är med att behöva stå ut med rök som bara skadar? Inte alls! Jag vill väldigt ogärna kliva av bussen bara för att mötas av rökmoln. Schas med er!

Detta är saker som stör mig något enormt så jag måste använda mig av svordomar medan jag förklarar. Sedan att den buss jag brukar ta ofta inte kommer i tid är ju en annan femma. Folk nu för tiden är oftast egoistiska och respektlösa. De är ju faktiskt inte ensamma på bussen om de tror det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0