Böcker.

Jag har ett fint litet intresse för böcker. Att köpa böcker är bättre än att bara låna. Du kan läsa om den hur många gånger som helst och har inget datum för inlämning. Vissa kanske inte vill slänga ut pengar på böcker när man kan låna gratis, fine upp till er. Jag tycker att de böcker man köper är mycket finare. Inte alls slitna och doften av en ny bok är förträfflig haha. :)

Hittills har jag bara köpt 3 böcker, något jag ska ändra på snart. Dracula, Harry Potter och Halvblodsprinsen, Harry Potter och Hemligheternas Kammare. De böcker jag längtar efter mest är de jag köper först.

Självklart är jag trött på den här förbannade Twilight-hysterin. De är ju inte ens bra! Jag har inte läst böckerna och ska inte slösa tid på det heller. För alla vet att äkta vampyrer inte glittrar och inte kan föröka sig... Dracula! Vampyrbok! Awesome! Tre ord som beskriver boken. Dracula glittrar inte och det är bra. haha. Nejmen, han är originalet om man säger så. Dracula är vampyrernas kung och slutdiskuterat. Har man inte läst boken tycker jag absolut att man ska göra det. Tycka vad man tycka vill, men jag tycker det är helt otroligt bra skriven. Det är en bok man ska läsa innan man dör.

Nu har jag faktiskt också planerat att köpa in fler böcker. Bland annat följande:

  • Harry Potter och De Vises Sten (jag vill ha samlingen)
  • Harry Potter och Fången Från Azkaban
  • Harry Potter och Den Flammande Bägaren
  • Harry Potter och Fenixorden
  • Harry Potter och Dödrelikerna
  • Sagan om de Två Tornen

Det finns säkert fler böcker jag vill ha, men det är dessa jag kommer på rakt av. Som nämnt så vill jag ha hela Harry Potter samlingen och när det gäller Sagan om Ringen är det bara andra boken jag inte har. Dessutom ska det inte vara i pocket, nej nej nej! Jag hatar att läsa pocketböcker, jag viker bara sönder dem och de är jobbiga att hålla. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0