Andra dagen!

Tänk att behöva stiga upp vid 6 för att ha en 2 timmar och 40 minuter lång engelskalektioner, utan någon man tala med. Verkligheten för mig. Fy tusan vad jag skyr det men det är bara att bita ihop. Jag klarade hela åttan och nian med att sitta ensam på tyskalektionerna så jag ska nog klara en termin! Jag hoppas samtidigt att detta kan bli en vändpunkt för mig och den lilla rädsla jag har för främmande människor.

Lektionen bestod av en massa prat och det vanliga tjattret om vad man ska uppnå och kursplaner etc etc. Dessutom skulle vi skriva om oss själva, etc etc. Börjar bli lagom uttjatat vid det här laget. Sedan skulle vi göra något skumt bingo genom att gå runt och fråga folk en massa saker. Behöver jag säga att jag inte ens reste mig? Jag tycker inte om främmande människor och speciellt inte att prata med dem bara sådär. Tsk. Vi fick också skriva ned allt som är planerat att vi ska göra under hela terminen. Kan vara rätt bra att hålla koll på, speciellt om man skulle bli sjuk. Lektionen slutade med att vi skulle gå och låna varsin bok. Denna skulle vi skriva om vecka 39 på lektionen. Därför valde jag Dracula eftersom jag tidigare läst den på svenska. Så svårt kan det väl inte bli då? ;) Dessutom är den verkligen läsvärd på svenska så den borde vara värd tiden på engelska också. :]

Mentorstid efter engelskan. Han hade väl inte så mycket att komma med utan han frågade bara hur allas första i-valslektioner hade varit. Kanske ska nämna att nu ska vi lämna in de ID-brickor vi fick förra året. Varför? För att vi ska använda dem för att få ut tallrikar i matsalen. Haha. Trodde att jag hade glömt mitt hemma (det låg i väskan haha) så jag lämnade inte in det.

Lunch, potäter, spenat och firre.

Första Naturkunskapslektionen också. Läraren är helt okej och detsamma kan jag väl säga om lektionen. Hade förväntat mig det värre men man vet aldrig hur det blir senare. Alla fick vi varsin fin bok med en grön groda på. Än en gång blev det en redovisning om kursplaner och vad man ska uppnå för mål. Han gick också igenom det vi skulle få arbeta med och visade en massa bilder på ödlor, trollsländor och ormar. Massa tjatter kring det innan lektionen var slut. Det var precis i början av den här lektionen som jag hittade ID-brickan i väskan.

Grafisk Kommunikation stod som nästa ämne på schemat. Det stod att vi skulle vara i en sal och när vi gick dit så stod det att vi skulle vara i en annan. På vägen tillbaka sprang vi på mentorn och då kunde jag lämna in ID-brickan. Skönt att ha det ur vägen.

Den här lektionen började med en trekvarts lång föreläsning om vad vi skulle få jobba med och vilka mål vi skulle uppnå. Därefter gav han oss med glädje en hel halvtimmes rast! Wow, haha. Som vanligt får jag grotesk huvudvärk av de där datorerna de har där. Bäääh. Tillslut var den rasten över och vi skulle äntligen få öppna Photoshop. Till att börja med skulle vi leta upp 2 stora bilder vi ville göra till ett montage. Detta tog mig lång tid för jag hade inga idéer till vad jag ville göra. Tillslut hittade jag två och då ville läraren använda min dator för att demonstrera hur det var tänkt att vi skulle göra. Lite småtips och etc etc. Väldigt lärorikt! 25 minuter hade vi sedan på oss att börja arbeta med våra bilder i Photoshop och tiden flög. Jag hann inte ens "ritstifta" runt hela min bild innan vi slutade. Synd. :/

Jag tror att jag kommer få ut väldigt mycket av den Grafiska Kommunikationen. Jag älskar att hålla på med Photoshop och här har jag en tydlig chans till att bli bättre! Under en kort demonstartion kände jag att jag hann lära mig mer som jag inte redan visste. Nu tänker jag fortsätta gnata på mina nyvunna kunskaper för att försöka förbättra dem! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0